Logo - EPEF
22 32 32 228
22 32 32 228

Pytania i odpowiedzi

Odpowiedzi na pytania najczesciej zadawane przez naszych klientów.
1.
Czym sie zajmujemy?

Jestesmy firma swiadczaca uslugi w zakresie krótkoterminowego finansowania alternatywnego, stworzona i ukierunkowana na Klienta w celu zagwarantowania najwyzszej jakosci obslugi. Zabezpieczenie Naszych pozyczek stanowia nieruchomosci zabudowane, a takze te niezabudowane. Przewidujemy mozliwosc zabezpieczenia finansowania nawet na kilku nieruchomosciach. Mozliwosci wykorzystania produktów finansowych Enahanced Property and Equity Fund S.A.: Inwestycje (np. zakup nieruchomosci), Konsolidacja, Oddluzenie nieruchomosci, Splata wierzycieli, Finansowanie pomostowe lub dowolny cel. Wyzej wymienione propozycje stanowia jedynie reprezentatywne przyklady sposobów wykorzystania srodków z pozyczek. Zajmujemy sie równiez negocjacjami z bankami w procesie wykupu wierzytelnosci.

2.
Jak pracujemy?

Przygotowujemy indywidualna propozycje finansowania uwzgledniajaca potrzeby, oczekiwania i aktualna sytuacje finansowa Klienta. Wstepna decyzja dotyczaca wniosku o pozyczke zapada w czasie od 24 do 48 godzin. Ulatwiamy Klientowi mozliwosc prolongaty finansowania dzieki regularnemu monitorowaniu oraz raportowaniu stanu aktualnego salda zadluzenia.
Ostateczna decyzje w sprawie finansowania poprzedzamy bezposrednim spotkaniem  z Klientem.

3.
Co Nas wyróznia?

Elastyczne i profesjonalne podejscie EPEF S.A. sprawia, ze kazdy wniosek zostanie zweryfikowany. Udzielamy pozyczek w wysokosci od 100 000 zl do nawet powyzej 10 000 000 zl. Kazdy projekt analizujemy indywidualnie, dlatego przewidujemy mozliwosc odstepstwa od wyzej wymienionych kwot. Nasze pro klienckie podejscie gwarantuje zachowanie pelnej poufnosci, minimum formalnosci, a przede wszystkim wyplate srodków w najkrótszym mozliwym czasie.

4.
Co stanowi niezbedna dokumentacje do przeprowadzenia analizy?

Wstepna decyzja wydawana jest nawet w 24 godziny od wplyniecia wniosku o pozyczke. Decyzja wstepna zapada na podstawie wewnetrznej wyceny przygotowywanej przez Dzial Nieruchomosci EPEF S.A. Nie pobieramy oplat wstepnych za weryfikacje.
Dokumentacja wymagana do przeprowadzenia wstepnej analizy wniosku (zalezy bezposrednio od rodzaju nieruchomosci):

  • podstawa nabycia (np. umowa sprzedazy)
  • numer Ksiegi Wieczystej
  • wypis z rejestru gruntów
  • wyrys z mapy ewidencyjnej
  • czytelne i kolorowe zdjecia nieruchomosci ( z wewnatrz i zewnatrz)
  • formularz zgloszeniowy

Procesowanie wniosku nastepuje zdalnie (droga mailowa), decyzja wstepna przesylana jest droga elektroniczna bezposrednio do Klienta lub posrednika prowadzacego sprawe wniosku o pozyczke.

5.
Jakie rozwiazania finansowe proponuje EPEF S.A.?

Parametry produktów finansowych EPEF S.A.:

  • okres finansowanie od 3 do 15 miesiecy
  • kapital wraz z oplata przygotowawcza splacany jest na koniec okresu finansowania
  • odsetki platne w ratach miesiecznych, kwartalnych lub pólrocznych (w zaleznosci od produktu finansowego)
  • mozliwosc przedterminowej splaty w dowolnym momencie bez dodatkowych kosztów
  • mozliwosc sprzedazy nieruchomosci w dowolnym momencie bez dodatkowych kosztów
  • forma prawna zabezpieczenia finansowania: przewlaszczenie na zabezpieczenie
  • minimalna kwota: 100 000 zl
  • maksymalna kwota: nawet powyzej 10 000 000 zl
  • zaangazowanie w projekt nie moze przekraczac 35% wartosci nieruchomosci potwierdzonej operatem szacunkowym
  • sredni koszt miesieczny od 1,9%
6.
Dla kogo dedykowane sa produkty EPEF S.A.?

Nasze produkty finansowe kierujemy do klienta biznesowego, prowadzacego dzialalnosc w formie spólek osobowych, kapitalowych, a takze osób fizycznych prowadzacych dzialalnosc gospodarcza.

7.
Czy konieczne jest przygotowanie operatu szacunkowego przez wskazanego przez Fundusz rzeczoznawce?

Potencjalny Pozyczkobiorca po otrzymaniu decyzji wstepnej zaaprobowanej przez Komitet Pozyczkowy ma prawo podjac decyzje co do zlecenia przygotowania aktualnego operatu szacunkowego dedykowanemu rzeczoznawcy. Wykonanie operatu szacunkowego jest warunkiem koniecznym do spelnienia w kontekscie finalizacji umowy pozyczki. Stanowi formalne potwierdzenie wartosci nieruchomosci stanowiacej zabezpieczenie finansowania. Koszt wykonania operatu ponosi kazdorazowo Pozyczkobiorca. Wysokosc oplaty zalezy od lokalizacji, charakteru nieruchomosci, a przede wszystkim od indywidualnych ustalen miedzy rzeczoznawca a Pozyczkobiorca. EPEF S.A. co do zasady nie ingeruje w ustalenia miedzy stronami.

8.
Jaki jest horyzont czasowy wyplaty pozyczki?

Szacunkowy realny czas wyplaty srodków dla Pozyczkobiorców to 7 dni roboczych. Czas realizacji zalezy przede wszystkim od kapitalochlonnosci poszczególnych projektów, a takze procesu kompletacji dokumentacji prawnej.

9.
Jakie warunki musza zostac spelnione, aby doszlo do wyplaty pozyczki?

W przypadku wlasnosci nieruchomosci – wyplata nastepuje po ukazaniu sie wzmianek dotyczacych zmiany wlasciciela z dotychczasowego na podmiot udzielajacy finansowania. Zazwyczaj proces trwa nie dluzej niz 3 dni robocze.

W przypadku uzytkowania wieczystego – wyplata nastepuje po calkowitym przeniesieniu prawa do uzytkowania z dotychczasowego wlasciciela na podmiot udzielajacy finansowania.

10.
Jak wyglada procesowanie wniosku o pozyczke w wewnetrznym systemie?

Pracownik Dzialu Sprzedazy EPEF S.A. lub Posrednik posiadajacy dostep  poprawnie wprowadza wniosek o pozyczke do systemu. Kompletny wniosek przekazywany jest do wyceny Dzialu Nieruchomosci, jednoczesnie nastepuje weryfikacja nieruchomosci pod katem prawnym. Zweryfikowany wniosek wraz z odpowiednio przygotowana dokumentacja trafia na posiedzenie Komitetu Pozyczkowego podczas którego poddawany jest glosowaniu. W przypadku aprobaty ciala doradczego, m.in.: przekazanie decyzji Pozyczkobiorcy, rozpoczecie procesu weryfikacji Partnerów Transakcji.

11.
Czym jest proces weryfikacji Partnerów Transakcji?

W pierwszej instancji podczas rozmowy z potencjalnym Pozyczkobiorca wstepnie weryfikowana jest sytuacja finansowa Pozyczkobiorcy, a takze przekazywana jest informacja o koniecznosci weryfikacji w bazach. Sa to zapytania monitorujace tj.: nie maja zadnego wplywu historie kredytowa Pozyczkobiorcy. Ich celem jest weryfikacja i potwierdzenie tozsamosci Partnera Transakcji. Kompletacja dokumentacji niezbednej do przeprowadzenia weryfikacji nastepuje droga mailowa lub bezposrednio podczas spotkania w siedzibie EPEF S.A. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku, zlecana jest weryfikacja terenowa Pozyczkobiorcy.

12.
Czy powinna zostac zawarta nowa polisa ubezpieczeniowa nieruchomosci stanowiacej zabezpieczenie?

Kazdorazowo powinna zostac zawarta nowa polisa ubezpieczeniowa nieruchomosci. Dotychczasowe ubezpieczenie w zaleznosci od konstrukcji polisy ubezpieczeniowej przestaje obowiazywac z dniem zmiany wlasciciela nieruchomosci. Na podstawie dotychczasowej polisy ubezpieczeniowej która dysponuje Pozyczkobiorca kalkulowana jest skladka polisy zawieranej przez spólke celowa kontrolowana przez EPEF S.A. Zazwyczaj wysokosc skladki wynikajaca z nowej polisy jest nie wyzsza od skladki dotychczas placonej.

Nie znalazłeś odpowiedzi
na swoje pytanie?

Zapytaj naszego konsultanta.

22 32 32 228
biuro@epef.pl